یادگیری اینکه چگونه به خود باور داشته باشید، فرصت های بی پایانی را در زندگی شما باز می کند. گاهی اوقات ممکن است انجام این کار برای شما دشوار باشد. حقیقت این است که ما در طول زندگی شرطی شده ایم تا به خودمان شک کنیم. برای ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس باید خود را بازآموزی کنیم تا از ترس و شک و تردید خود خلاص شویم.

 
هر چیزی که در زندگی تان دارید نتیجه باور شما به خودتان و این باور است که ممکن است. در اینجا چهار مرحله مهم برای یادگیری نحوه باور به خود آورده شده است. آنها را تمرین کنید و از نتایج شگفت زده خواهید شد:
 
باور کن ممکنه باور داشته باشید که می توانید بدون توجه به آنچه کسی می گوید یا در کجای زندگی هستید، این کار را انجام دهید.
آن را تجسم کنید. دقیقاً به این فکر کنید که اگر قبلاً به رویای خود رسیده بودید، زندگی شما چگونه خواهد بود.
طوری رفتار کن که انگار همیشه به گونه ای رفتار کنید که با جایی که می خواهید بروید هماهنگ باشد.
در جهت اهداف خود اقدام کنید. اجازه نده ترس شما را متوقف کند، تا زمانی که اقدامی نکنید هیچ اتفاقی در زندگی نمی افتد.
بیایید نگاهی به هر یک از این مراحل بیندازیم…
 
باور کنید که ممکن است: شما همیشه یک انتخاب دارید
برای اینکه خودتان را باور داشته باشید، ابتدا باید باور داشته باشید که آنچه می خواهید ممکن است.
 
دانشمندان قبلاً بر این باور بودند که انسان به اطلاعاتی که از دنیای بیرون به مغز سرازیر می شود پاسخ می دهد. اما چیزی که اکنون می دانیم این است که در عوض، به آنچه مغز - بر اساس تجربه قبلی - انتظار دارد در آینده اتفاق بیفتد، پاسخ می دهیم.
 
در واقع، ذهن ابزار قدرتمندی است. می تواند به معنای واقعی کلمه هر آنچه را که می خواهید از طریق قدرت انتظارات مثبت ارائه دهد.
 
این اهمیت این است که همیشه یک انتظار مثبت داشته باشید که آنچه می خواهید اتفاق می افتد. این صرفاً یک انتخاب و نظم و انضباط ذهن است.
 
بیشتر بیاموزید: دستیابی به موفقیت
 
مطالعه موردی: Zander Fryer و The Power of Believing It’s Possible
زندر یک فرد معمولی بود، اما تصمیم خارق‌العاده‌ای گرفت که منجر به زندگی خارق‌العاده‌ای شد. Zander برای یک شرکت فناوری بزرگ کار می کرد که فناوری آن توسط دیزنی، فیس بوک، NBC، DirecTV استفاده می شد و در 27 سالگی تصمیم گرفت کار خود را رها کند.
 
پس از خواندن اصول موفقیت، زندر متوجه شد که کارش واقعاً برای او نیست. مربی او از او پرسید: "اگر نتوانی شکست بخوری چه کار می کنی؟" زندر بلافاصله گفت که او یک مربی و مربی برای دیگران خواهد بود.
 
شهادت قدرتمند زندر را در زیر تماشا کنید